elektrificatie spoorlijn Herentals-Mol

14 december 2015

elektrificatie spoorlijn Herentals-Mol

Vanaf maandag 14 december 2015 zal de nieuwe geëlektrificeerde spoorlijn Herentals – Mol voor het eerst in gebruik worden genomen.

CD&V-Herentals is blij dat met deze investering voor de Kempen van 24 miljoen euro. Er komt alvast ’s morgens een extra rechtstreekse verbinding richting Brussel (met ook haltes in Lier, Mechelen en Vilvoorde). Bovendien zijn er allicht ook gevolgen voor de parkeerdrukte aan ons station omdat reizigers vanuit Olen, Geel en Mol nu niet meer naar Herentals hoeven te komen als ze rechtstreeks naar Brussel willen sporen.

“Het station en zijn omgeving is voor Herentals een cruciaal punt.” stelt CD&V-schepen Jan Michielsen. “Over het bestaande aanbod, namelijk de rechtstreekse lijnen richting Antwerpen en Brussel zijn we tevreden. Voor de elektrificatie konden we rekenen op CD&V-Volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten.”

“De elektrificatiewerken zijn in het voorjaar van 2012 gestart. Het geeft onze streek meer mogelijkheden, draagt bij tot een betere stiptheid en is bovendien milieuvriendelijk” stelt Servais Verherstraeten.

Ook schepen Mien Van Olmen haalt terecht aan dat er dringend werk moet worden gemaakt van het stationsgebouw, perrons, parkeergelegenheden, enz. “Het openbaar vervoer krijgt terecht een zeer belangrijke plaats in de verplaatsing van mensen. Als CD&V –Herentals willen we inzetten op een goed aanbod en voldoende comfort” zegt ze.

“De plannen die Jan, Mien en CD&V-Herentals voor de stadsvernieuwing hebben zijn knap. De omgeving en de voorzieningen aan het station zijn daarbij zeer belangrijk, op mijn steun kan men rekenen” geeft Servais Verherstraeten nog mee.