elektrificatie station Mol

14 december 2015

elektrificatie station Mol

Dankzij de elektrificatie van de spoorlijn Herentals – Mol kan je vanaf maandag 14 december 2015 rechtstreeks vanuit Mol naar Brussel (en ook bijkomend naar Herentals, Lier, Mechelen en Vilvoorde). ’s Avonds komt er ook 1 rechtstreekse trein terug.

Burgemeester Paul Rotthier en CD&V-Mol zijn erg blij met deze nieuwe verbinding. “Inwoners van onze gemeente kunnen nu rechtstreeks vanuit Mol vertrekken ” haalt men aan. “De voorzieningen aan het station zijn bovendien de voorbije jaren erg verbeterd. Met de nieuwe verbindingen, het nieuw station, bijhorende fietsvoorzieningen en de vernieuwde perrons hebben we in Mol een volwaardige dienstverlening voor spoorreizigers. ”

Burgemeester Paul Rotthier is tevreden dat hij voor deze dossiers steeds kon rekenen op volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten. “Servais heeft vanuit zijn contacten in Brussel al deze dossiers van nabij opgevolgd en zijn stempel gedrukt op de realisatie ervan.”

“De elektrificatiewerken zijn gestart in het voorjaar 2012 door Infrabel voor een totale investering van 24 miljoen euro. Het geeft onze gemeente en streek meer mogelijkheden, draagt bij tot betere stiptheid en is bovendien milieuvriendelijk” stelt Servais Verherstraeten. “Ik wil toch aanhalen dat we steeds konden rekenen op de steun vanuit de streek en ook van de werkgroep ACV-spoor.”

“De parkeerproblematiek vraagt nog extra inspanningen” geeft burgemeester Paul Rotthier aan.

“De vernieuwde parking aan de Keirlandse Zillen wordt verbeterd en uitgebreid. Er komt ook een rechtstreekse verbinding, via de uitbreiding van de bestaande tunnel met een lift, tot aan de perrons” merkt Servais Verherstraeten op. “Het openbaar vervoer krijgt terecht een zeer belangrijke plaats in de verplaatsingen van mensen. Als CD&V-Mol willen we dan ook blijven inzetten op een beter aanbod en comfort voor onze inwoners. Zij kunnen op ons rekenen”.