elektrificatie station Olen

14 december 2015

elektrificatie station Olen

Dankzij de elektrificatie van de spoorlijn Herentals – Mol kan je vanaf maandag 14 december 2015 rechtstreeks vanuit Olen naar Brussel (en ook bijkomend naar Herentals, Lier, Mechelen en Vilvoorde). ’s Avonds komt er ook 1 rechtstreekse trein terug.

Burgemeester Seppe Bouquillon is erg blij met deze nieuwe verbinding. “Inwoners van onze gemeente kunnen nu rechtstreeks vanuit Olen vertrekken en moeten niet meer naar Herentals” haalt hij aan. “De voorzieningen aan het station zijn de voorbije jaren erg verbeterd. De parking, fietsvoorzieningen en de vernieuwde perrons, hebben van Olen-station een comfortabele opstapplaats gemaakt.”

De burgemeester is tevreden dat hij voor deze dossiers steeds kon rekenen op de Molse volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten. “Servais heeft vanuit zijn contacten in Brussel niet alleen de elektrificatie voor elkaar gekregen maar ook de vernieuwing van de stationsomgeving.”

“De elektrificatiewerken zijn gestart in het voorjaar 2012 door Infrabel voor een totale investering van 24 miljoen euro. Het geeft onze streek meer mogelijkheden, draagt bij tot betere stiptheid en is bovendien milieuvriendelijk.” stelt Servais Verherstraeten. “Ik mocht eerder als Staatssecretaris met burgemeester Marcel Bellens de nieuwe perrons inhuldigen, nu ben ik tevreden dat ik met burgemeester Seppe Bouquillon en zijn ploeg de start van de elektrificatie kon meemaken.”

“Het openbaar vervoer krijgt terecht een zeer belangrijke plaats in de verplaatsingen van mensen. Als CD&V-Olen willen we dan ook blijven inzetten op een beter aanbod voor onze inwoners. Zij kunnen op ons rekenen” stelt burgemeester Seppe Bouquillon.