Verkiezingen

• Gemeenteraad Mol, 9 oktober 1988, lijsttrekker, CVP – verkozen, schepen
  • Gemeenteraad Mol, 9 oktober 1994, lijsttrekker, CVP – verkozen, eerste schepen (tot juni 1995), fractieleider
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Turnhout, 21 mei 1995, derde plaats, CVP – verkozen
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Mechelen-Turnhout, 13 juni 1999, lijsttrekker, CVP – verkozen
  • Gemeenteraad Mol, 8 oktober 2000, lijstduwer, CVP – verkozen, fractieleider
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Antwerpen, 18 mei 2003, tweede plaats, CD&V – verkozen
  • Gemeenteraad Mol, 8 oktober 2006, lijstduwer, CD&V – verkozen, fractieleider
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Antwerpen, 10 juni 2007, derde plaats, CD&V/N-VA – verkozen, fractieleider
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Antwerpen, 13 juni 2010, tweede plaats, CD&V – verkozen, fractieleider
  • Gemeenteraad Mol, 14 oktober 2012, lijstduwer, CD&V – verkozen, fractieleider
  • Staatssecretaris voor Staatshervorming, toegevoegd aan de Eerste minister, en Staatssecretaris voor de Regie der Gebouwen toegevoegd aan de Minister van Financiën, 6 december 2011 - op 5 maart 2013 ook Staatssecretaris bevoegd voor Duurzame Ontwikkeling, toegevoegd aan de Minister van Financiën
  • Kamer van Volksvertegenwoordigers, kieskring Antwerpen, 25 mei 2014, lijsttrekker, CD&V - verkozen, fractieleider